woensdag 11 juni 2014

Pour les artistes...

Op paasmaandag is het ondertussen traditie geworden dat Ives zijn petekind langskomt om paaseieren te rapen en iets te eten. Als kind kregen wij chocolade met Pasen, cadeautjes werden toen niet gegeven. Tijden veranderen dus ik voorzag nog een extraatje. (we hadden ook nog enkele kleine leesboekjes van Geronimo Stilton)

Dit projectje had ik al een tijdje op mijn to do lijst staan en op de ochtend van paasmaandag (ja ik weet het...) begon ik er aan. Stofjes werden zorgvuldig uitgekozen, geknipt en aan elkaar genaaid. Mijn geliefde Kamsnaps kwamen ook weer goed van pas!
Ik stak het laatste potloodje in de potlodenrol toen de bel ging, dus het was deze keer wel ECHT op het nippertje. Misschien moet ik dat last minute gedrag toch maar eens proberen afleren, ik vrees dat het niet zal blijven goed komen!


De binnenkant werd gevuld met kleurpotloodjes, gommetjes, stickers en gekleurd tekenpapier. De kleurpotloden en stickers werden meteen uitgetest op het tekenpapier en ze werden goed bevonden.



De tutorial van deze sac d'artiste vond ik hier. Ik blijf het een heel plezant projectje vinden en het is leuk dat de kindjes zo hun eigen gevulde zakje kunnen meenemen.

Ondertussen hield ik me tijdens het pinksterweekend bezig met dit. Het zoontje van mijn collega zal heel binnenkort (hopelijk) kunnen blinken in een splinternieuw hemdje. Ze hoopt het hem te kunnen aandoen op zijn schoolfeest zaterdag. Er moeten nog knoopjes + knoopsgaten in en de zomen moeten nog gestikt worden. Dat zou haalbaar moeten zijn, toch?! Hierover later meer!

6 opmerkingen:

  1. Extreem mooie vogel-stof!
    Waar heb je ze gekocht?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik was ook meteen verliefd!
      Onlangs op een stoffencircus in Genk, maar op de webshop van Ki en Ko hebben ze deze ook:
      http://webshop.ki-en-ko.be/Webwinkel-Product-56948981/Katoen-vogeltjes-op-petrol.html

      Verwijderen
  2. Prachtcadeau! Prachtstofke! Vooral de combinatie.
    Een geweldig cadeau!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat stofje heb ik geloof ik in het roze gebruikt voor slabbetjes, vond het heel leuk! Maar die artiestenzak is echt wel tof, heb de tutorial bekeken en lijkt me niet supermoeilijk. Een leuk cadeau om aan een kind te geven en je hebt het piekfijn en snel gemaakt!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die vogeltjesstof komt me bekend voor, heb ze in roze gebruikt voor slabbetjes denk ik. Heb al naar de tutorial gaan kijken en het lijkt me niet supermoeilijk om te maken, maar wel iets handig en leuk om cadeau te geven. En jij hebt het piekfijn en snel gemaakt!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel tof gemaakt!
    Hier ook meestal last-minute gedrag terwijl ik mij elke keer weer afvraag waarom ben ik er toch echt niet eerder aan begonnen.

    BeantwoordenVerwijderen