dinsdag 19 januari 2016

Tot nooit meer 2015, WELKOM 2016!

Laat ons zeggen dat 2015 een jaar is om HEEL snel te vergeten en om achter slot en grendel te bewaren zodat ik er nooit meer aan hoef terug te denken. Het was een jaar vol teleurstellingen, mentale opdoffers, fysieke beproevingen, miserie tout court. Elke keer als alles er iets rooskleuriger begon uit te zien, kwam er een nieuwe tegenslag, maar het jaar is voorbij, schlüss, gedaan.

Een nieuw jaar, een nieuw begin, cliché, maar dit jaar hoop ik er een fantastisch jaar van te maken als tegengewicht voor het vorige. Jullie wens ik dan heel graag ook enkel positieve dingen, veel liefde, dromen die mogen uitkomen, een goede gezondheid, vele creatieve uitspattingen, kortom alles wat ik jullie maar wensen kan.

Het naaien, bloggen en creatief bezig zijn werd noodgedwongen op een veel te laag pitje gezet. Geen grote projecten voor de eindejaar cadeautjes, maar helemaal niets zelfgemaakt?! Daar kon natuurlijk geen sprake van zijn. Op het eerste kerstfeestje werden we verwacht MET een zelfgemaakt cadeautje. Leuk vond ik dat! Ik haalde dit recept voor een “pot vol koekjes” nog eens boven en maakte er ineens drie. Zelf kregen we een koekjesdoos gevuld met heerlijke zelfgemaakte kerstkoekjes en een prachtige bokaal met zelfgemaakte bruisballen.



De prachtige kersttafel!
De vriendin van mijn broer is zot van flamingo’s. Tijdens een bezoekje nam ik haar interieur goed in me op. Ik ging aan de slag met een taupekleurige stof die perfect in haar zetel zou passen en haalde de Cameo boven om er een flamingo op te flocken. Ook het lapje stof waarmee ik de pot vol koekjes opvrolijkte, kreeg enkele geflockte flamingo’s. Eenvoudig kan ook mooi zijn.


Verder merkte ik de laatste weken dat mijn “boterhamzakjes” nog al eens durfden meegenomen worden. Zelfmaakinspiratie begon te borrelen en wat is er toepasselijker dan een stofje met auto’s voor een fantastische carrossier?! Euh, ja, VW busjes dus. Hiervoor gebruikte ik nogmaals het succesrecept uit Zo Geknipt! 1. 


De meningen waren verdeeld. “Voor jeanetten, daar gaan uw collega’s mee lachen” zei de ene. “Er is niemand die met hem durft lachen, hij raakt daar mee weg” zei de ander. Laat het ons erbij houden dat de ontvanger er heel blij mee was.

Voilà, mijn eerste blogberichtje van het jaar, hopelijk vind ik snel de tijd om bij te lezen en bij te bloggen natuurlijk!

15 opmerkingen:

  1. 2016 wordt een topjaar, zonder twijfel ! xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hé Anneleentje, fijn dat je er weer bent meisje! 2016 wordt een topjaar! Ik ga daar voor duimen. Je bent in ieder geval goed gestart! ;-) Mooie cadeautjes maakte je... ik heb dat bussenstofke hier ook liggen... mooi zo met dat donkerrood gecombineerd! Helemaal niet voor Jeanetten! Gewoon echt tof!
    Blij dat je nog eens verwijst naar het recept van je koekjespotten...die ga ik pinnen want dat is een geweldig cadeau! Ah en jij beschikt ook al over zo een cameodinges! Moet ik me misschien toch ook eens aanschaffen!
    Fijne week verder en nog heel veel liefs
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat bussenstofke begint nu wel heel erg te slinken, ik maakte er al vanalles uit. Ik blijf het wel een leuk printje vinden.
      De koekjespotten zijn echt plezant om te maken, ik had wel veel moeite met het vinden van een goede maat van pot. 650 ml is ideaal voor de ingrediënten, maar ik vond nergens zo'n pot. Tot ik de mayonaisepotten van ons ma in't oog kreeg dus. ;-)
      Die Cameo dinges heb ik inderdaad, moest je iets willen uitsnijden, altijd welkom!
      xxx

      Verwijderen
  3. Ik duim mee voor een nieuw jaar dat alle ellende van 2015 doet vergeten!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je janusje, het zal in elk geval beter zijn dan 2015. :-)

      Verwijderen
  4. Ik wens je een rooskleurig 2016, op naar een leuk jaar.
    Groetjes,
    Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat fijn is het soms dat je een jaar kunt afsluiten, en met vol goede moed aan het volgende kunt beginnen. Ik wens je alle goeds voor 2016. O en ik vind je vwtasje geweldig! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jammer dat 2015 zo tegenviel, op naar een kanjer van een jaar! Helemaal fan van je 'pot vol koekjes', ik pin hem!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mag ik mee hopen dat ook voor ons een beter jaar eraan komt net als voor jullie? Want ook hier was het echt geen goed jaar, eentje om snel te vergeten. Dus vol goede moed beginnen we aan 2016! Mooi, je flamingo's.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik duim ook vollebak mee voor een fantastisch nieuw jaar! Veel crea-plezier!!

    BeantwoordenVerwijderen