woensdag 31 augustus 2016

De fiere tweejarige legt er een knoopje in…

Het lijkt alsof het gisteren was dat ik die kleine, schattige Elise een lampje en een babylegging maakte, maar het is ondertussen al bijna twee jaar geleden! Inderdaad, ze mocht eind augustus al twee kaarsjes uitblazen en daar hoort toch een cadeautje bij, niet?!

Haar lieve mama keek al van bij haar geboorte uit naar het punt waarop ze haar kleine meid in lieflijke kleedjes kon hullen. De belofte om haar eens een lekker meisjesachtig jurkje te maken werd bij deze dus eindelijk waargemaakt.

Toen Riet het patroontje “Just-knot-it” net in de verjaardagsmaand van Elise lanceerde, bleef het door mijn gedachte spoken. Het leek mij het ideale cadeautje! Het niet hebben van een Paypal account stak eventjes stokken in de wielen, maar daar kwam de schoonbroer to the rescue, nog eens merci daarvoor!

Aangezien tijd jammer genoeg nog steeds zeer schaars is en sommige dozen nog zeer vol, werd elke vrije minuut benut. Een productieve knip- en plakmiddagpauze verder kon ik aan de slag. Stofjes kiezen in samenspraak met haar mama, beslissen uit de eindeloze mogelijkheden van het patroon, welk kleurtje paspel/kamsnaps?! Chapeau voor de snelle naaisters/beslissers, ik heb hiervoor alleen al wat tijd nodig.

De bloemetjesstof werd blijkbaar hopeloos scheef geknipt toen ik ze kocht. Bij het proberen (lees: sukkelen) een rechte rand te verkrijgen (onder luid gemopper), kwam mijn lief to the rescue. Hij nam er het vliegenraam!! bij en bezorgde me in no time een rechte kant. Hoera voor handige Harry’s in huis die out of the box denken!

Ik koos voor een warm geel als contraststofje en een paspel in de kleur van de bloemensteeltjes. Voor het rugflapje greep ik terug naar de bloemetjesstof en koos ik voor gele kamsnaps.

Aangezien Elise nog net iets te klein was voor de matentabel, knipte ik geen naadwaarde aan het kleedje en gelukkig past het haar zo perfect. Altijd spannend als er tussendoor niet gepast kan worden! Het was wel even zweten om het kleedje gekeerd te krijgen door de smalle schoudernaadjes... Haar mama bezorgde me een hele reeks foto's waar de schattigheid vanaf druipt, ik had moeite met kiezen dus hield me dan maar niet in. Kijk maar even mee:






Hip Hip Hoera voor Elise, ze straalt in haar vrolijke bloemenkleedje!

7 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. Ja hé, ik was al in mijn nopjes met het kleedje, maar toen ik de foto's kreeg met Elise er in, smolt ik helemaal!
      Wat een schattig mieke is me dat!

      Verwijderen
  2. Ooooh, wat een schattig poppemieke!! Zalig kleedje! Dat zal niet makkelijk geweest zijn...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Moh jong! Hoe schoon heb je dit gemaakt! Echt geweldig schattig... mooi stofke, prachtig modelleke en supermooi kind! Top!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. OOOOHH prachtig toch!! Mijn lieve poppemie straalt zo hard met dit kleedje, zo schoon! Duizendmaal dank Anneleentje je bent een natuurtalent xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een schattie!

    en dat patéeke in een supermooi jurkje, geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig jurkje, heel leuke combinatie van kleuren en stoffen!.

    BeantwoordenVerwijderen